دکوراسیون مسکونی

تغییراتی که روح تازه ایی به خانه شما میبخشد

روش های آسان برای احیای فضای خانه و تقویت روحیه شما

برای ثبت آگهی و تبلیغات خود در نیازمندی های تبلیغو اینجا کلیک نمایید همچنین درصورت تمایل به نصب اپلکیشن تبلیغو میتوانید اپلکیشن تبلیغو را از کافه بازار نصب نمایید.

خانه مهمترین جایگاه ارامش و رشد و تعالی است و محیط منزل تاثیر بسیار زیادی در دیگر ابعاد زندگی انسان از جمله سلامت روح و جسم انسان که اندوخته و سرمایه های پنهان هر شخصی هستند. بسیاری از افراد از وضعیت روحی و سلامت خود غافل میشوند درصورتی که با یک بررسی کوچک میتوانند مشاهده کننده که سلامت چه ثروت عظیمی است.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی بستری فراهم شده و بعد مکان در بسیاری از مشاغل معنای خود را تغییر داده است و کسب و کار ها وابسته به مکان و جایگاهی برای عرضه خدمات و یا کالا نیستند .

همین امر و به دلایل بسیار زیاد دیگر نیز خانه و محیط پیرامون و سبک زندگی در برنامه شما اهمیت بسیاری پیدا می کند، به شما توصیه میکنم که حتما در مورد سبک زندگی و تنظیم محیط زندگیتان بازنگری کنید و در حد توان تغییرات لازم را در خانه و سبک زندگی خود به وجود بیاورید.

تفکیک فضاهای خانه برای فعالیت های خاص

اگر در خانه کار می کنید ، احساس مسئولیت های متناقض برای سخت است. برای بهبود شرایط مناطق مختلفی را برای فعالیتهای خاص تعیین کنید. هری هیسمن ، یک طراح داخلی مستقر در بروکلین ، نیویورک ، می گوید: “مهم است که فضای زندگی خود را” تقسیم کنید “.

برای کسی که در محیط خانه و کارش با هم یکی است بهتر است که فضا های مختلف را به فعالیت های خاص اختصاص دهید

هیسمن مکان های خاصی را برای تناسب اندام ، کار و اوقات فراغت اختصاص داده است، میز کار در اتاق نشیمن تمیز و مرتب شده و به عنوان “ایستگاه فرماندهی” برای آنلاین شدن و برقراری تماس تلفنی عمل می کند.اتاق خواب دو برابر فضای کاری دیگر است و برای چرت زدن یا تماشای فیلم در رختخواب مناسب است.

اگر در یک فضای سوئیت مانند زندگی میکنید می توانید با تقسیم فضا با پرده ، قفسه کتاب یا سایر مبلمان ها ، “اتاق” های جداگانه را شبیه سازی کنید.

رنگ آمیزی خانه برای تقویت نشاط دکوراسیون

رنگ آمیزی دیوارها یکی از ارزان ترین و ساده ترین راه ها برای تقویت سریع بقیه خانه ها است. برای خانه با ظاهری کلاسیک که تقریباً در برابر هر دکوراسیونی مقاومت می کند ، رنگ های خنثی و سرد را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:
جدید ترین عکس های کاسه سقفی و طرح نورمخفی گچکاری و گچبری و کناف 2024

اگر چیزی نمایشی تر را ترجیح می دهید ، اضافه کردن یکی از رنگ های تند به دیوار را در نظر بگیرید.

ریکو گومز ، یک متخصص فنگ شویی و طراح داخلی در همپتونز ، نیویورک ، سبزها و آبی ها را توصیه می کند: “آنها بیشترین ارتباط را با سلامتی ، آرامش و سلامتی دارند.”

اگر شرایطتان برای رنگ آمیزی خانه مناسب نیست ، گومز پیشنهاد می کند از لوازمی مانند بالش کوسن ، فرش و گلیم ، پرده یا آثار هنری استفاده کنید تا رنگ را به فضای شما وارد کند.

خانه هایتان را برای کاهش استرس مرتب نگه دارید

میلیون ها نفر از ما اکنون در کنار اعضای خانواده زندگی و کار می کنیم ، ممکن است خانه های ما ناگهان نسبت به گذشته تنگتر به نظر برسد. به گفته گومز ، هیچ راهی بهتر از ایجاد نظم و ایجاد هماهنگی فضایی وجود ندارد: “این یک جادوی قدرتمند است که باعث می شود کل فضای شما نشاط بیشتری بگیرد.” او توصیه می کند از یک فضای کوچک مانند دستشویی کوچک شروع کنید ، که “به شما احساس موفقیت سریع می دهد و شما را به ساماندهی فضای بعدی ترغیب می کند.” مزایای یک فضای مرتب فراتر از زیبایی است – تحقیقات نشان داده است که رفع شلوغی می تواند سطح استرس را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:
راهنمای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

سم زدایی دیجیتال انجام دهید

جنبش سم زدایی دیجیتال چیز جدیدی نیست ، اما ارزش آن را دارد که در این فضای اخبار مداوم COVID-19 و گفتگوهای رسانه های اجتماعی مورد بازبینی قرار گیرد.اگرچه مهم است که در مورد بحرانی که سلامتی بشر را به خطر انداخته آگاه باشید ، اما به راحتی می توانید از به سطحی متعادل بررسی اخبار پیرامون برسید.

برای کاهش وابستگی به وسایل ارتباط دیجیتال ،مرزهای قابل کنترل را براساس زمان یا مکان تنظیم کنید. به عنوان مثال ، به هنگام دور همی ها تلفن های خود را از خود دور کنید

یا همچنین دستگاه های موبایل را برای رسیدن به تعادل و نظم از اتاق خواب خود حذف کنید.

با رایحه و بوهای خوشایند فضا را تقویت کنید

رایحه وسیله ای قدرتمند برای بالا بردن روحیه شماست. به گفته مندی یانگ ، صاحب Perfumarie ، یک آزمایشگاه عطر در SoHo ، نیویورک ، “هر اتاق باید یک آهنگ رایحه متفاوت داشته باشد تا لحظه لحظه شما را سرشار از انرژی کند.” یانگ از رایحه های چوبی مانند سرو ، پالو سانتو ، عود ، کوپال و کندر برای احساس ریلکس بودن استفاده می کند. رزماری برای نشاط؛ و بخور دادن برای تمرکز و مراقبه.

روش های زیادی برای ایجاد فضای معطر در اتاق وجود دارد – شمع معطر ، رایجه گل های تازه ، و… برای جلوه ای ظریف تر ، پنجره ای را باز کنید تا رایحه انتخابی شما با هوای تازه متعادل شود.

استفاده از گیاهان برای تقویت فضای خانه

در حالی که سر جای خود قرار می گیرید ، زمان بهتری برای وارد کردن دنیای خارج وجود ندارد. Summer Rayne Oakes ، مجری برنامه Plant One On Me ، می گوید: “اگر چیزی وجود دارد که باعث می شود یک فضا قابل زیست باشد ، این برخی از عناصر سبز است.” گیاهان نه تنها درخشش و رنگ به فضا می آورند ، بلکه اکسیژن را نیز به خانه شما اضافه می کنند – چیزی که بسیاری از ما می توانیم بیشتر از آن در هنگام غرق شدن در خانه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:
نکات طراحی پنجره که می تواند بر فضای داخلی شما تأثیر بگذارد

سطح مراقبتی را که می خواهید به آن توجه کنید در نظر بگیرید: “برخی از افراد ممکن است وقت و اوقات فراغت بیشتری داشته باشند و یک گل با ظرافت و مراقبت بیشتر را بپسندند، در حالی که ممکن است فردی وقت زیادی برای رسیدگی به گل و گیاهان نداشته باشد که هر روز نیاز به توجه داشته باشد.

هر کدام از گیاهان را انتخاب کنید مراقبت در حفظ آن می تواند تا حد زیادی عملکرد گیاهان را بهبود بخشد.

استفاده از نور طبیعی روحبخش محیط شماست

طبق مطالعه ای که درباره مزایای استفاده از نور طبیعی محل کار در Harvard Business Review منتشر شده ، نور طبیعی بهترین مزیت دفتر است. اگر خانه شما اکنون دفتر کار شما است ، شما بیش از هر زمان دیگری بر شرایط نوری روز کاری خود کنترل دارید. برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض نور طبیعی ، میز کار خود را نزدیک پنجره قرار دهید و در طول روز پرده ها و سایه ها را باز نگه دارید. اگر نور طبیعی زیادی وارد نمی شود ، هیسمن توصیه می کند برای تقویت نور در اتاق های تاریک ، سطوح بازتابنده – مانند آینه ، میز لاکی یا لامپ کروم – اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا