دکوراسیون مسکونی

برای دکوراسیون زیبا و شیک گچبری و گچکاری بهتر است یا کناف

مدل های دکوراسیون سقف اجرا شده با گچبری و گچ کاری و کناف

برای ثبت آگهی و تبلیغات خود در نیازمندی های تبلیغو اینجا کلیک نمایید همچنین درصورت تمایل به نصب اپلکیشن تبلیغو میتوانید اپلکیشن تبلیغو را از کافه بازار نصب نمایید.

در بحثی که امروز میخوایم با شما دوستان در میان بگذاریم میخوایم تصاویر پروژه ها و طرح های اجرا شده با کناف رو به همراه شما دوستان بررسی کنیم که به این نتیجه برسیم از لحاظ زیبایی بصری و مدرن و بروز بودن انتخاب کناف برای شما بهتر است یا گچبری و گچ کاری ، همچنین ما در یک مقاله جدا سعی کردیم در یک مقاله جدا یک مقایسه بی طرف برای شما دوستان عزیز با عنوان ” کناف یا گچ بری و گچکاری کدام بهتر است ؟ ” از این دو مواد بی نظیر داشته باشیم.

در نقل قول زیر چند پاراگراف از مقاله ایی در سایت نمناک رو که مشاهده کردم براتون قرار دادم.

بهره گیری از کناف سقف یکی از راه های است که به شما برای داشتن دکوراسیونی شیک و زیبا کمک می کند به همین استفاده از کناف برای سقف محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد با سلیقه از این نوع روکش گچی برای تزئین پذیرایی های خود استفاده می کنند.

امروزه برای زیبایی خانه گچبری یک ایده وطرح تقریبا قدیمی شده و با پیشرفت علم و تکنولوژی سقف های کناف و کاذب مد شده اند.

منبغ : نمناک

 

 

در مورد نقل قول بالا به نظر میرسد که نویسنده کمی سهل انگارانه و بی اطلاع در مورد متریال های گچ و کناف اظهار نظر کرده به این دلیل که هر دو متریال های گچ و کناف قابلیت اجرای طرح های مدرن طراحی شده توسط طراحان را دارند. و قطعا از لحاظ انعطاف پذیری برای اجرای اشکال پیچیده مدرن ،اسلیمی و سنتی گچبری و گچکاری دارای انعطاف پذیری بسیار بیشتر است.

برای مثال گچبری ها و مجسمه سازی های اجرا شده با گچبری به هیچ عنوان با کناف قابل اجرا نیستند در عوض به جرات میتوان گفت تمامی طرح های قابل اجرا با کناف قابلیت اجرا با گچبری و گچکاری به کمک زیر سازی یا بستر راویز یا رابیتس و همچنین یونولیت را دارند.

البته قطعا برای کسی که قصد انتخاب دکوراسیون خانه اش را دارد معیار های بسیاری وجود دارد که باید از همه ابعاد مورد بررسی قرار بگیرد.

میزان دوام و استحکام گچکاری و کناف

طبق تجارب عمر و ماندگاری گچ نسبت به کناف به میزان خیلی بیشتری بالاتر است، گچ بری و گچ کاری اگر بر روی سازه رابیتس اجرا شود و با دقت و کیفیت اجرا شود دوام و ماندگاری به اندازه بنا خواهد داشت ، اگر استاد کار رابیتس کار در هنگام اجرا حساسیت های لازم را داشته باشد و جوش های و اتصالات را به درستی انجام دهد تا زمانی که سازه ساختمان که رابیتس به آن متصل شده فرو نریزد رابیتس کاری ماندگار و پرقدرت خواهد ماند.

مقاومت در برابر آتش سوزی

تا به حال که این مطلب مقایسه کناف و راویز(رابیتس) و گچکاری را تنظیم میکنیم در جریان مطالعه یا تحقیقی که مقاومت حرارتی گچ و کناف را مورد مطالعه قرار داده باشد بطور رسمی در دسترس قرار نگرفته اما در صورتی که به مقایسه سازه به کار رفته در کناف و رابیتس توجه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که مقاومت حرارتی گچکاری و گچبری با زیر سازی رابیتس بطور چشمگیری از کناف بالا تر است و به جرات میتوان گفت که کارهای گچ کاری و گچبری در سطح بسیار بالاتری قرار دارند.

سازه های کناف از پروفیل های بسیار نازک ورق فولادی که با معمولا قیچی ورق بر دستی به راحتی قابل برش زدن هستند تشکیل شده اند.

سازه راویز(رابیتس) معمولا در ضعیف ترین شرایط ممکن از میلگرد نمره 8 در آویزها و ردیف های اصلی افقی است و بنا میزان استحکام مورد نیاز و در صورتی که بنا از لحاظ وزنی در شرایط حساسی نباشد میتوان از آرماتور های نمره بالاتر و به تبع آن مقاومت بسیار بیشتری بهره برد

وزن گچکاری ، گچبری یا کناف کدام یک بیشتر است؟

پروژه های اجرا شده با کناف دارای وزن سبک تری هستند اما در صورتی که گچ کاری و گچبری بدون سازه رابیتسی اجرا شود و در صورتی که پروژه از حیث تراز و شاقول بودن سطوح و دیوار ها دارای وضعیت مناسبی باشد به احتمال زیاد وزن پروژه اجرا شده با گچ کمتر و یا در حدود مساوی با کناف خواهد بود.

در صورتی که میخوهید پروژه خود را با متریال گچ انجام دهید و وزن پروژه نیز برای شما مطرح است میتوانید برای اجرای پروژه از زیر سازی یونولیت استفاده کنید که البته در این شرایط مقاومت حرارتی کار اجرا شده افت خواهد کرد و در آتش سوزی های بزرگ دوام نخواهد آورد که البته متریال و سازه کناف نیز قدرت و تحمل زیادی برای مقاومت در برابر حرارت و آتش تخواهند داشت.

سرعت کار در کناف بیشتر است یا گچکاری و گچبری ؟

معمولا در پروژه های کناف در صورت تامین مواد و مصالح مورد نیاز و نیروی کار متخصص مورد نیاز کار با سرعت چند برابری نسبت به پروژه های گچ و رابیتس انجام میشود.

در صورتی که پروژه شما گچ کاری سفید ساده باشد و بدون تزئینات گچبری دستی و زیر سازی راویز انجام شود سرعت گچ پروژه گچ کاری شما سرعت بسیار بیشتری خواهد گرفت و شاید با سرعتی برابر با پروژه های کناف + نقاشی انجام شود.

رنگ آمیزی پروژه های انجام شده با کناف ، گچ کاری و گچبری

در صورتی که پروژه شما گچ کاری باشد در اغلب موارد کارفرمایان خصوصا در سال های اول از رنگ آمیزی و نقاشی پروژه های گچ کاری خودداری میکنند اما در صورتی که پروژه شما دارای گچبری و تزیینات دمبری باشد توصیه اکید بر این است که از رنگ امیزی و پتینه کاری توسط نیروی متخصص غاقل نشوید.

در پروژه های کناف نقاشی و رنگ آمیزی جزء جدایی ناپذیر پروژه است و پس از اتمام کار کناف کار باید نقاش کار خود را شروع کند در غیر اینصورت ظاهر بسیار زست و نا زیبایی به نمای کار خواهد داد.

چند نمونه تصویر از پروژه های اجرا شده با کناف را در ادامه مشاهده نمایید.

گالری کناف سقف

گالری کناف سقف

کناف سقف پذیرایی مستطیلی

کناف سقف پذیرایی مستطیلی

قیمت کناف سقف نور مخفی

قیمت کناف سقف نور مخفی

کناف سقف پذیرایی شیک و مدرن

کناف سقف پذیرایی شیک و مدرن

مدل کناف سقف پذیرایی ساده و شیک

مدل کناف سقف پذیرایی ساده و شیک

کناف سقف پذیرایی مستطیلی جدید

کناف سقف پذیرایی مستطیلی جدید

 

در ادامه تصاویری از طرح های گچکاری و گچبری مدرن و ستنی را برای شما دوستان قرار داده ایم.

همچنین طرح هایی که در ادامه میبینید طرح هایی با گچبری ستنی و سلطنتی هستند که برای اغلب برای مکان های خاص کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا