دکوراسیون مسکونی

نکات طراحی پنجره که می تواند بر فضای داخلی شما تأثیر بگذارد

برای ثبت آگهی و تبلیغات خود در نیازمندی های تبلیغو اینجا کلیک نمایید همچنین درصورت تمایل به نصب اپلکیشن تبلیغو میتوانید اپلکیشن تبلیغو را از کافه بازار نصب نمایید.
از هر صاحبخانه ای بپرسید که بهترین امکانات مورد علاقه آنها در مورد خانه خود و پاسخ آنها معمولاً نماها و موقعیت مکانی است. در حقیقت ، بسیاری از صاحبان خانه ها می توانند در خانه کوچکتر زندگی کنند ، اگر این بدان معناست که از یک منظره عالی برخوردار می شوند و پنجره هایی که این منظره را ارائه می دهند ، ضروری است. هر اتاق در خانه شما می تواند از پنجره های زیبا بهره مند شود و تعداد بی شماری از سبک های طراحی برای انتخاب وجود دارد. اگر به دنبال روش هایی برای روشن سازی فضای داخلی خود هستید ، به پنجره های خود نگاه کنید. در اینجا 10 روش طراحی پنجره خانه شما می تواند بر فضای داخلی شما تأثیر بگذارد.

1. نور طبیعی منبع زندگی سالم است:

انسان ها تفاوتی با گیاهان سبز ندارند. وقتی در یک اتاق روشن طبیعی قرار بگیرند ، آنها به زیبایی رشد می کنند و وقتی در تاریکی نگه داشته می شوند پژمرده می شوند و در نهایت می میرند. نور طبیعی منبعی برای بدن ، ذهن ، روح و ارتباط ما با فضای بیرون است و منبع اصلی برای زندگی سالم است. صرف نظر از ظاهر پنجره ، اطمینان حاصل کنید که خانه شما در هر اتاق منبع نور طبیعی را به میزان مناسب دارد.

نور طبیعی منبع زندگی سالم است

نور طبیعی منبع زندگی سالم است

2. انتخاب پنجره هایی که از اتاق تعریف می کنند:

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که می توانید طراحی خانه خود را با یک معمار یا پیمانکار طراحی کنید ، فضایی را که در آن پنجره قرار داده می شود در نظر بگیرید. سقف های بلند و اتاق های حجیم می توانند از پنجره های شفاف بالای سطح زمین یا پنجره های چند طبقه که معمولاً در دهلیزها و سرسراهای چند طبقه استفاده می شوند بهره ببرند. اتاق های کوچکتر می توانند از نور فراوان آفتاب و مناظر با پنجره هایی که دست انداز کمتری نسبت به کف دارند استفاده کنند. سبکی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با فضای شما فیکس شود.

3. قاب بندی منظره عالی خارج از خانه:

چیزی شبیه بیدار شدن در منظره ای زیبا از اقیانوس از طریق پنجره های شیشه ای کف تا سقف یا لذت بردن از چراغ های شهر در قاب پنجره های دیوار پرده ای زیر شیروانی شهری شما نیست. پنجره ها چیزی فراتر از دهانه های دیوار هستند ، آنها به شما کمک می کنند فضای بیرونی را بگیرید و آنها را وارد خانه کنید. اگر از ابتدا خانه خود را طراحی می کنید ، مشخص کنید که ابتدا می خواهید چه منظره های کاملی را به خود اختصاص دهید و سپس پنجره ای را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:
عکس میز عسلی جلو مبلی رنگ روشن برای تازه سازی فضای نشیمن شما

4. باز کردن نمای سقف خود با نورگیرها:

روش شگفت انگیز دیگر برای استفاده از نور طبیعی ، نورگیرهای سقفی است. سقف یا “دیوار پنجم” شما همیشه سطحی بوده است که بسیاری از صاحبان خانه هنگام طراحی فضای داخلی خود آن را فراموش می کنند. نورگیرها به دلیل کمبود فضای پنجره در دیوارهای خارجی ، فضای خصوصی و منبعی از نور طبیعی را ایجاد می کنند. نورگیرها همچنین به عنوان یک ویژگی طراحی عمل می کنند و دارای انواع متنوع قابل استفاده هستند.

5- انواع مختلف کدورت ها را برای نیازهای حریم خصوصی خود در نظر بگیرید:

آیا اتاقی را در خانه خود دارید که دوست داشته باشید نور طبیعی در آن ریخته شود اما به حریم خصوصی نیز نیاز دارید؟ حمام ها نمونه بارز چنین مواردی هستند که حفظ حریم خصوصی در آنها اولویت است اما ایجاد نور نیز مهم است. انواع مختلف کدورت را برای سبک پنجره خود در نظر بگیرید. شیشه های شفاف را می توانید از طریق مستقیم مشاهده کنید ، در حالی که شیشه های شفاف در پنجره های شیشه ای حمام معمول است. منظره تاریک است اما نور طبیعی هنوز هم می تواند وارد شود. تولید کنندگان پنجره های زیادی وجود دارند که برای حفظ حریم خصوصی و مشخصات طراحی شما انواع مختلفی از پنجره ها را ارائه می دهند.

6. پنجره های مشبک اجازه ورود نور می دهند اما فضای ارزشمند دیوار را آزاد بگذارید

در بسیاری از خانه ها فضای دیوار بسیار مناسب است. این که آیا شما دوست دار هنر هستید و دوست دارید کارهای هنری روی دیوار را به نمایش بگذارید یا اینکه حریم خصوصی را در دیوارهای خاصی از فضای داخلی ترجیح می دهید ، پنجره های مشبک بهترین راه حل هستند. پنجره های مشبک در ارتفاع پایین سطح کف قرار دارند ،و معمولاً از قسمت فوقانی نزدیک به سقف هستند تا نور طبیعی بتواند به شکلی زیبا به فضا راه یابد اما فضای با ارزش دیوار را آزاد می کند. آنها همچنین به عنوان یک ویژگی طراحی توسط معماران استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید:
عکس اتاق خواب لاکچری دو نفره مدرن

پنجره های مشبک اجازه ورود نور می دهند اما فضای ارزشمند دیوار را آزاد بگذارید

پنجره های مشبک اجازه ورود نور می دهند اما فضای ارزشمند دیوار را آزاد بگذارید

7. پنجره های خود را در اطراف جهات جغرافیایی مناسب طراحی کنید

اگر در مراحل برنامه ریزی خانه خود هستید ، موقعیت جغرافیایی خانه و نحوه قرارگیری خانه را مطابق با آفتاب در ملک خود در نظر بگیرید.

معماران و پیمانکاران به طور یکسان به شما می گویند هنگام انتخاب ویژگی های طراحی خانه خود “در ملک قدم بزنید”. اگر بعداً این موضوعات را بررسی کنید ، ممکن است نخواهید دیوار شیشه ای پنجره ای را در اتاق خوابی قرار دهید که آفتاب زود شما را بیدار کند! به همین ترتیب به تغییرات آب و هوایی و تغییرات فصلی منطقه خود نگاه کنید تا در هنگام انتخاب پنجره متناسب با تغییرات دمایی سرد و گرم را به حداکثر برسانید.

پنجره های خود را در اطراف جهات جغرافیایی مناسب طراحی کنید

پنجره های خود را در اطراف جهات جغرافیایی مناسب طراحی کنید

8- برای شکل ظاهری پنجره ها از اشکال مختلف استفاده کنید

در مورد انتخاب اشکال و اندازه پنجره هیچ قانون خاصی برای طراحی وجود ندارد و بنابراین هنگام انتخاب نمونه های مناسب خود را به مدل های خاص محدود نکنید!

بیشتر بخوانید:
طرح های سقف گچبرگ یا کناف مدرن
بسیاری از معماران دوست دارند با فضاهای خالی و فضای محکم بر روی دیوارها بازی کنند و پنجره ها را با پیکربندی های جالب توجه و چشم نواز و همچنین از منظره های زیبا استفاده می کنند. از انواع راست خطی و منحنی شکل گرفته تا پنجره های سفارشی به تولیدکنندگان پنجره نگاه می کنید تا همه گزینه های موجود را برای شما ببینید.

9. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و وسایل خود به لعاب خورشیدی بر روی مبلمان توجه کنید

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب پنجره ها مورد توجه قرار می گیرد میزان انتقال و تبادل گرما از طریق شیشه یا پنجره ها است. تولید کننده هایی هستند که شیشه های خورشیدی یا پنجره هایی را که باعث جلوگیری از نفوذ اشعه ماورا io بنفش یا اشعه ماورا UV بنفش به خانه شما می شود ، می فروشند. ما قبلاً از تأثیرات مضر احتمالی نور ماورا بنفش در خارج از خانه می دانیم اما نور می تواند مبلمان و دیزاین فضای داخلی شما را جلا ببخشد و همچنین می تواند مبلمان شما را محو کند.

 

10. از دیوار پنجره خود به عنوان “اثر هنری” برای فضای داخلی خود استفاده کنید

هیچ هنر دیواری بهتر از طبیعت وجود ندارد. هنگام انتخاب رنگ و اتمام اتاق های خود ، به نمای منظره نگاه کنید تا از آن الهام بگیرید. آشپزخانه ای که از طریق قاب پنجره ها مشرف به یک باغ زیبا است ممکن است برای رقابت با منظره زیبای بیرون به رنگ زیادی احتیاج نداشته باشد. پنجره می تواند به شما کمک کند تا فضای داخلی خود را با استفاده از نمای الهام بخش ، نوآورانه بسازید!

از دیوار پنجره خود به عنوان “اثر هنری” برای فضای داخلی خود استفاده کنید

از دیوار پنجره خود به عنوان “اثر هنری” برای فضای داخلی خود استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا